torsdag den 28. december 2017

Behøver det at blive 2018 lige forløbig..



2017 har været et godt år for mig. Jeg synes der er sket meget siden december 2016. Jeg sprang endelig ud i det og takkede ja til et nyt job. Jeg fortryder det ikke ét sekund! Det har gjort mig gladere, mere erfaren og det har i den grad gjort vores hverdag herhjemme lettere. Vi har en rigtig god hverdag og det betyder SÅ meget.

Jeg kæmper stadig med vægten. Den er gået lidt ned, op igen, lidt ned og lidt op igen. Jeg er ikke god til at prioritere træning heller. Så det halter lidt der. Mest fordi jeg føler mig begrænset i, hvad jeg har lyst til at tage på, og det holder jo ikke. Men det er ikke noget, jeg slå mig selv i hovedet med til hverdag.

Spiloppen er HELT fantastisk. Han beriger vores liv SÅ meget. Han har virkelig lært mig at sætte pris på små bitte ting, og det at blive mor, har gjort mig meget bedre til ikke at dømme folk.

2018 har også potientiale til at blive et rigtig godt år. Men der er desværre også lidt stor risiko for at det bliver et hårdt år. Som i rigtig hårdt. Og det kan jeg slet ikke overskue.

Det er fordi, der er for mange hvis'er. Det er jeg på ingen måde sej til. Især fordi der er risiko for de hvis'er kommer rigtig meget i karambolage med hinanden... Det er to store ting her i livet, som skal passe sammen, men som ikke kan planlægges. I hvert fald ikke for mig.. Det er jobbet og ønsket om barn nummer 2.

Mit job, som jeg er blevet SÅ glad for, er jo desværre et barselsvikariat. Der er en mulighed for at jeg måske får lov at blive - også selv om hende jeg vikarierer for kommer tilbage - men det vides slet ikke endnu. Jeg tør ikke rigtig håbe på det, men på samme tid kan jeg heller ikke overskue, at det ikke sker. Så skal jeg finde noget andet, være ny igen, sætte mig ind i nye programmer, nye kollegaer, ny chef, nye arbejdsgange og alt det andet. Det har jeg slet ikke lyst til. Dels fordi, jeg synes, det er rigtig hårdt, men også fordi, at jeg rigtig gerne vil blive gravid næste år - og det matcher virkelig dårligt med et nyt job eller jobsøgning eller fertilitetsbehandling. Crap. Drømmen for mig er at blive fastansat i foråret og så blive gravid inden året er gået. Åh, det ville være helt fantastisk! Men har jeg lov at være SÅ heldig..?

For min skyld kan det godt være 2017 lidt længere. Jeg kunne også godt bruge nogle flere dage i december. Bare lige en uge med til at nå en smule af alt det, jeg så gerne vil. Og lidt ekstra tid til at forberede mig på, at et nyt år kommer styrtende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar