søndag den 24. september 2017

Tankerne om 2'eren

Barn nummer 2. Hvornår skal det være? Hvornår passer det? Hvor lang tid mon det kommer til at tage, at blive gravid? Og hvordan med job?

Min mand er ret klar på barn nummer 2. Jeg er ikke rigtig, men alligevel kan jeg godt mærke, at jeg får mere og mere lyst til at få barn nummer 2. Jeg bliver jo heller ikke yngre og vi aner jo ikke hvor lang tid det tager os. Fuck. For jeg synes også, der er mange men'er... eller hvis'er... For hvordan kan min krop klare en graviditet, når den ikke er tilbage på toppen efter sidst? Og hvordan med mit job? Det er egentlig det, som generer mig mest. Jeg er nemlig ansat i et barselsvikariat og jeg er vild med jobbet. Jeg håber SÅ meget, at jeg får mulighed for at blive. På en eller anden magisk måde. Men så er det jo bare rigtig upraktisk, at blive gravid midt i det hele. Men hvis det tager et år, to eller tre at blive gravid, så er det jo lige meget. Så er det bare spild, ikke at gå i gang med det samme. Hvis jeg nu ikke kan fortsætte efter vikariatet slutter, så skal jeg alligevel til at finde et nyt job - og starter problematikken forfra. SÅ kan jeg jo lige så godt være gravid... Damnit..

Faktisk har vi ikke beskyttet os de sidste måneder. Vi har bare heller ikke tænkt over timing. Jeg tror uden tvivl, at jeg skal tabe mig noget, før min krop vil blive gravid. Det skal jeg også generelt, for jeg har taget helt åndssvagt på det seneste halve på. Vejer lige så meget, som da jeg var højgravid...! Oh, yes - it's true.. 

Bum, bum.. summa summarum. Jeg burde jo bare springe ud i det - just fucking do it - men det er jeg bare ikke god til. Uf, jeg tøver SÅ meget... Spænder altid ben for mig selv og chancerne flyver forbi mig. Det er lidt om, at jeg er så bange for at fejle, at jeg ikke gør noget. Hvilket jo er åndssvagt - for så fejler jeg jo med sikkerhed ved ikke at forfølge og opnå nogle drømme..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar