fredag den 24. juni 2016

Lyst til at flygte

Har lyst til at flygte fra virkeligheden lige nu. Den virkelighed, hvor jeg skal tilbage i mit gamle job, når min barsel slutter om knap tre uger. Mit gamle job, som nu har ny chef, nye kollegaer og delvist nyt personale. Samtidig en masse rod og ting der skal ordnes på ny. Suk.

Har lyst til at arbejde, men ikke rigtig lyst til at komme tilbage til en bunke rod, jeg skal ordne på ny. Forudser en masse frustrationer og dage, der ikke rigtig hænger sammen. Så meget for at det skulle være nemmere at vende tilbage til et kendt job efter barsel. Bliver virkelig nødt til at finde noget nyt. Har sådan lyst til noget nyt. Blive udfordret på nye måder og lære nye ting. Men hvor skal jeg søge? Hvad skal jeg søge? De få stillinger jeg har søgt, har jeg fået afslag på. Kom ikke engang til samtale. En følelse af total fiasko. Hvorfor kan jeg ikke trænge i gennem? Jeg MÅ finde en løsning snarest. Så jeg kan blive den bedste udgave af mig selv.

For herhjemme har jeg den dejligste familie. Jeg knuselsker min mand og søn og jeg vil så gerne have hverdagen til at fungere uden alt for mange frustrationer. Det er jo rigeligt presset i forvejen med sådan en lille purk og to voksne med fuldtidsjob.

Så lige nu - i det dette øjeblik - vil jeg lade job-frustrationerne ligge og gøre klar til at vi får gæster. Der er indtørret mad på bordet, alle er klistrede i varmen og der er lige et par rum, som skal rengøres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar